Menerko - Optimális energiamenedzsment

Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image Slideshow Image
4

Sikeres volt a napelemes repülő tesztje

SolarImpulse-2Egy és háromnegyed órás első tesztrepülést végzett a világ első napelemes repülőgépének új prototípusa – írja az MTI. A Solar Impulse 2 hajnali fél hatkor szállt fel a svájci payerne-i légibázisról. Az együléses gépet Markus Scherdel német tesztpilóta vezette.

A Solar Impulse 2 leszállás nélkül átrepülhet az óceánok fölött is, megkerülve a Földet; a tervezőknek pont ez a célja vele. Az együléses gépet az elődjénél jobb tápegységgel szerelték föl; ebben tárolja a szárnyait borító 17 200 napelem által felvett napenergiát.

Maga a gép az elődjénél könnyebb anyagból készült, és a szárnyfesztávolsága is 8 méterrel nagyobb: 72 méter, nagyobb, mint egy Boeing 747-esé. A tömege ezzel szemben csak 2,3 tonna, ami nagyjából egy autóénak felel meg.

Apróságnak tűnhet, mégis fontos, hogy a gép ülése is sokkal kényelmesebb, mivel a pilótának egyhuzamban több napot és éjszakát kell eltöltenie benne, miközben átrepül az óceánok fölött.

 

Jövőre indulhat a Föld körüli turné

Bertrand Piccard és André Borschberg svájci pilóták 2015-ben tervezik körberepülni a Földet a Solar Impulse 2-vel. Hogy a nappal felvett napenergiával megállás nélkül lehet repülni, akár éjszaka is, azt már az első prototípus, a Solar Impulse is bebizonyította, amikor 2010-ben 26 órán át a levegőben maradt.

A két pilóta azt tervezi, hogy 20 repülési nap alatt, több szakaszra bontva, akár több hónap alatt repülik körbe a világot, így bizonyítva, hogy a megújuló energiaforrások igenis életképesek. Az új modellt arra készítették föl, hogy több mint 120 órán át a levegőben maradjon, mivel az alacsony sebessége miatt ennyire időre van szüksége, míg átrepül az Atlanti- és a Csendes-óceán légterén.